NAJ AUTÍČKA-Mário Igaz

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Ferrari História a Info

Ferrari je talianska automobilová značka, ktorá sa preslávila predovšetkým svojimi športovými vozmi a účasťou na automobilových pretekoch (v počiatkoch predovšetkým v pretekoch Formuly 1. Firmu založil bývalý automobilový pretekár Enzo Ferrari, dnes je Ferrari súčasťou koncernu Fiat. Sídli v talianskom meste Maranello. V roku 2005 dosahovala produkcia takmer 5000 vozov. Najnovším modelom je LaFerrari. Ferrari California je grand touring športový automobil, ktorý bol predstavila automobilka Ferrari na Parížskom autosalóne 2008. Je to dvojdverový 2+2 kabriolet s pevnou strechou. California je poháňaná motorom montovaným za prednou nápravou s priamym vstrekovaním s objemom 4,3 L V8, ktorý poskytuje výkon 340 kW/462 koní.[2] Automobil oživilo názov "California", ktorý používalo koncom 50-tych rokov Ferrari 250 GT. Ferrari 250 GTO je grand tourer, ktorý v rokoch 1962 – 1964 vyrábala automobilka Ferrari. Aktuálne najdrahšie auto na svete, bolo vyrobených len 39 kusov. Bolo stavané predovšetkým na pretekárske účely ako napr. preteky FIA GT, preto nesie aj legendárne označenie GTO (Gran Turismo Omologato)[1] čo je ultimátne označenie pre isté špeciálne druhy áut. Časopis Motor Trend Classic umiestnil Ferrari 250 GTO na prvú priečku a označil ho za najlepšie Ferrari všetkých čias, podobne ako magazín Sports Car International. Ferrari 250 GTO vydražil neznámy Brit (želal si zostať v anonymite) na Londýnskej aukcii za rekordnú sumu 15,7 milióna libier, čo je v prepočte približne 17,6 mil. € (cca 530 mil. SK). V rokoch 1962, 1963 a 1964 zvíťazilo v pretekoch World Manufacturer's Championship. S výkonom 220 kW/300 koní patrí aj dnes k najvýkonnejším automobilom. Označuje sa ako legenda medzi autami. LaFerrari (Ferrari F150 - názov projektu) je superšportový automobil vyrábaný v limitovanom počte (499 kusov) Talianskou automobilkou Ferrari od roku 2013. Model bol predstavený na autosalóne v Ženeve v roku 2013. Na svoj pohon využíva vidlicový dvanásťvalec 6,3 litra (6262 cm3) s výkonom 800 koní a systém s elektromotorom - KERS[1], ktorý dokáže vyvinúť 163 koní. Aj napriek ťažkému elektrickému pohonu váži auto "len" 1255 kg, čo sa podarilo dosiahnuť vďaka rozšírenému využitiu uhlíkových vlákien[2]. LaFerrari dosahuje maximálnu rýchlosť 350 km/h a zrýchlenie 0-100 km/h sa udáva pod 3 sekundy. Autorom dizajnu a hlavným konštruktérom LaFerrari je Flavio Manzoni[3], model je nástupcom Ferrari Enzo.

Ferrari | stály odkaz

Komentáre

Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014